Atria Fresh, as if
Ai että olen nauranut Atrian uutta Fresh-tuotesarjaa. Siihen kuuluu esimerkiksi muoviin pakattu sandwich, muoviin pakattu pasta-annos ja muovitettu salaattiannos. Tuoretta alusta loppuun.
Esimerkiksi sandwich säilyy tuoreena vain 10 päivää, kun tavallinen sänkkäri säilyy ”tuoreena” 20 päivää. Salaatti sen sijaan on tuore ”vain” 6 päivää. Onko tämä vitsi?
Voisiko joku avata minulle, miten kukaan kehtaa mainostaa kuusi päivää muovissa asunutta salaattia tuoreena elintarvikkeena?! Ei hyvää päivää.
Annettakoon Atrialle propsit siitä, että tuotesarjan pakkauksissa on ”tuoretta” ekoajattelua (lue Atrian sivuilta), mutta ruoka itsessään ei ole tuoretta nähnytkään. Project Mama – blogista löytyy samanlaisen pohdinnan lisäksi avattu tuoteseloste, jossa komeilee seitsemän eri E-koodia. Nice.
Kun kerran automainontaa ollaan suitsimassa, voisi ruokapuolella tehdä saman. Joku voisi esimerkiksi määritellä sanan tuore. Miten olisi vaikka saman päivän aikana valmistettu ruoka-annos? Veikkaan tosin, että aika harva teistä pitäisi esimerkiksi 8 tuntia lautasella seissyttä salaattia tuoreena. Tällä maalaisjärkeen perustuvalla loogisella päättelyllä se kuuden päivän ajan tuoreena säilyvä salaatti on lähinnä huono vitsi.