Menu

Kemikaalicocktail on 28.9. alkaen NU-media

Ensi maanantaina 28.9. Kemikaalicocktail-nimi muuttuu 12 vuoden jälkeen NU-mediaksi. Kun aamulla paljastin uuden logon ja nimen FB-ryhmässä, moni kommentoi ja halusi tietää, mistä NU oikein tulee. Mitä se tarkoittaa? Miksei se ole suomea?

Nimi juontaa median uudesta kotipesästä, jossa olen jo jonkin aikaa työskennellyt. NU-mediaa tehdään Måndag-nimisestä toimistosta käsin, jossa työskentelen NU-median päätoimittajana.

Ihan kuten Kemikaalicocktail, myös Måndag on ollut olemassa vuosikymmenen. Måndagin perustaja, kaupunki- ja ihmisoikeusaktivistina tunnettu Arto Sivonen perusti Måndagin aikoinaan turhauduttuaan mainosmaailmaan, jossa hän on työskennellyt toistakymmentä vuotta. Måndag oli vastaveto. Arto perusti arvopohjaisen, luovan toimiston, jonka ytimessä on työ paremman tulevaisuuden eteen ja toimisto onkin tehnyt upeaa duunia pitkään mm. ihmisoikeuksien parissa, ja tälle tontille myös Kemikaalicocktail laajenee uudistuksen myötä.

Kaikki Kemikaalicocktailin vanhat jutut jäävät uuden sivuston sällöiksi ja jopa Kemikaalicocktail-nimi säilyy; se on yksi uuden median ala-kategorioista. Kemikaaliteemat eivät katoa mihinkään, vaikka median aiherepertuaari laajenee. 

Saatte ensi viikolla paljon lisätietoa kaikesta, koitan palastella näitä sisältöjä, jotta en vyörytä liikaa informaatiota eetteriin kerralla. Tässä postauksessa avaan uuden median nimeä, sillä arvelinkin sen herättävän kiinnostusta, innostusta ja hämmennystäkin. Muutos on aina vähän pelottavaa, mutta muutos on myös hyvästä!

NU tarkoitta nyt. Heti. Se kuvastaa sitä, kuinka me haluamme muuttaa asioita — ja haluamme kuluttajat yritykset ja päättäjät — muuttamaan yhteiskunnan tolaa oikeasti, emme vain höpistä muutoksesta juhlapuheissa. Kemikaalicocktail on aina ajanut tätä asiaa kuluttaja-aktivismin kentällä. Olen blogin alusta saakka usuttanut jokaista yksilöä toimimaan arvojensa ja paremman tulevaisuuden puolesta ja teen sitä jatkossakin.

Siinä missä Kemikaalicocktail on keskittynyt vahvasti yksilöön, tulee NU haastamaan myös yrityksiä ja päättäjiä mukaan muutokseen. Nyt taistellaan laajemmalla rintamalla ja vihdoinkin minulla on siihen taustavoimaa ja meitä on kokonainen tiimi. Kemikaalicocktailin aiheet pysyvät, niiden rinnalle tulee uutta ja myös uusia kirjoittajia. Kerron heistä teille ensi viikolla.

Måndagin nimi tulee ajatuksesta, että maailma muuttuu maanantaina. Mielestäni se on upea oivallus ja tämän periaatteen mukaan olen itsekin työskennellyt 12 vuoden ajan. NU ajaa samaa asiaa: tehdään heti, eikä viidestoista päivä!

Olemme Måndagin porukan kanssa tehneet töitä tahoillamme samojen arvojen puskemina yli vuosikymmenen ajan ja nyt toimintojemme yhdistyessä uskon, että saamme tehtyä paremman, terveemmän, ekologisemman, eettisemmän, läpinäkyvämmän ja vastuullisemman tulevaisuuden eteen hommia paljon väkevämmin, kuin erikseen omilla tahoillamme. Meillä on myös upea tiimi rinnallamme ja heistä kerron teille pian lisää.

Kemikaalicocktailin FB muuttuu NU-median FB-tontiksi ja löydät meidät myös Instagramista. Ota IG:ssä haltuun @numedia.mandag. Kaikki some-yhteydet ilmestyvät saitin ylälaitaan, kun uusi sivusto maanantaina julkaistaan.

Tämän postauksen myötä toivotetaan tervetulleeksi maailmaan uusi vastuullisuus- ja läpinäkyvyysmedia NU, joka näkee päivänvalon maanantaina 28. syyskuuta!

 

Kuvat: Meeri Koutaniemi

Ei kommentteja Jätä kommentti

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.


Jos sinulla ei ole tunnusta, voit rekisteröidä sellaisen täällä.