Menu

W niin kuin Weleda

Kuten tiedätte, kirjoitan blogiani riippumattomana toimittajana. Se on yleisradiolainen perintöni ja itselleni tärkeä asia. Aina kun kirjoitan tuotteista joita olen saanut ilmaiseksi, kerron siitä postauksen yhteydessä. Riippumattomuus ei siis tarkoita, etten ottaisi vastaan esimerkiksi luonnonkosmetiikkatestereitä, mutta se mitä niistä kirjoitan on oma asiani. En fiilistele tuotteella josta en diggaa. Mitäpä siitä hyötyisin?

Piipahdin tänään Weledalla ja sain mukaani yhtä sun toista, joista kirjoitan heti kun olen tuotteita testannut. Weledalla hoksattiin tykästymiseni Weledan Tyrni-suihkusaippuaan, josta kirjoitin huhtikuussa ja nyt voin sitten kartoittaa kokemuksiani sarjan muilla tuotteilla. Toivottavasti löytyy uusia lemppareita, joista voin vinkata teillekin.


On hienoa, että luonnonkosmetiikkabrändit hoksaavat blogit mainoskanavana, sillä naistenlehtien sivuilla jyräävät ihan muut merkit. Toimittajat ovat valitettavan usein ”pakotettuja” kirjoittamaan ylisanoja tietyistä kosmetiikkabrändeistä, tai vähintäänkin toteamaan niistä jotakin neutraalia, markkinoinnin kannalta ei-vahingollista. Se on tietenkin harmi, mutta kun ne kosmetiikkajätit rahoittavat lehdet, eihän niitä silloin voi haukkua. Loogistahan se tavallaan on. En minäkään maksaisi siitä, että joku dissaa minun edustamiani tuotteita. Harmi vaan, että Loréal omistaa suuren osan markettibrändeistä. Se tekee mainonnasta aika yksipuolista: ”110% pidemmät ripset”… ”Näytän nuoremmalta kuin koskaan”… ”Nuorenin ainaski miljoonavuotta päivässä!”…”Olen taas oma itseni”…

No niin… Nyt joogan pariin, kuulemisiin taas huomenna! Ai niin, jos satutte matkustamaan julkisilla tai kävelette Metro-lehden jakelupisteen ohi, tsekatkaa huominen numero. Siellä avautuu lempiluonnonkosmetiikkatuotteistaan eräs tuttu bloggeri, ehkä tiedätte tyypin? Haastattelu puolestaan on erään toisen tutun bloggerin käsialaa…

Psst… Ne teistä, jotka innostutte kokeilemaan luonnonkosmetiikkaa, lukekaa aihetta käsittelevä juttuni Olotilasta. Se on hyvä lähtökohta niille, jotka haluavat päästä sisään kemikaalittomampaan elämään ja silti käyttää ihanan tuoksuisia ja tehokkaita tuotteita.