Epäboikotti
Jokapäiväistä leipää-blogin Jams vinkkasi kiinnostavasta ilmiöstä, josta myös Vihreä Lanka vastikään uutisoi: Carrotmob.
Carrotmob on käänteinen ostoboikotti: ei-ostamisen sijaan otstetaan niin paljon kuin mahdollista! Hintana ovat yritysten lupaamat parannukset esimerkiksi ekoteot. Firma joka tekee parhaimman tarjouksen, eli parhaan ekoteon tai parannuksen, saa ison määrän asiakkaita itselleen eli ”porkkanapossen” shoppailemaan.
”Carrotmob organizes consumers to make purchases that give financial rewards to those companies who agree to make environmentally friendly choices. We recommend you start by watching a video of our very first campaign, here, or you can read a nice article here.” Idea on nerokas, katso Carrotmobin kehittäjän, Brent Schulkinin haastattelu:
Olen niin mukana. Ilmoitan heti kun Suomessa on Carrotmob-ryhmä johon voi liittyä.