Menu

Muodin mustat lampaat — suomalaisbrändien vastaisku Black Fridaylle

Amerikkalainen kulutusjuhla Black Friday kolkuttelee taas ovella, mutta monille yltiöshoppailuun yllyttäminen  alkaa tulla jo korvista. Toisaalta monilla polttelevat esimerkiksi reissaamisesta ylijääneet eurot taskussa, joten mikäli tekee mieli höllätä kukkaronnyörejään ja ostaa jotakin fiksua, on siihen tulevana viikonloppuna hyvä mahdollisuus.

20.-22.11. vietetään Muodin mustien lampainen viikonloppua. Kyse on joukosta vastuullisia suomalaisia muotibrändejä, jotka haluavat herättää ihmiset panostamaan pieniin suomalaisiin toimijoihin. Yritykset Arela, Frenn, Formal Friday, Hálo, Kasperi, Lovia, Myssy, Nomen Nescio, Saint Vacant, Sasta, Tauko ja Terhi Pölkki tarjoavat asiakkailleen etuja, jotka antavat ylimääräisen syyn suosia suomalaista.

Muodin mustat lampaat, Black Friday, Kasper Bags

Myssyfarmi, myssy, Muodin mustat lampaat

Kampanjasivulla kerrotaan:

Suomessa Black Friday on jo vakiinnuttanut paikkansa, mutta joka vuosi myös vastavoima sille kasvaa. “Kyse on ollut meillekin hyvästä kampanjasta, mutta pohdimme miksi syksyn kampanja kannattaa pitää päivänä, joka ei Suomessa perustu mihinkään juhlapyhään tai edes veronpalautuksiin. Silloin kilpaillaan mainostilasta kaikkien pesukonekauppiaiden kanssa”, kertoo kampanjaa masinoinut Myssyfarmin toimitusjohtaja Anna Rauhansuu. Syntyi idea suomalaisten brändien yhteisestä tempauksesta, jossa kampanjoidaan yhdessä ja pyritään auttamaan myös kaveria. Kaverit oli sitten helppo puhua mukaan. 

Kahteentoista yritykseen mahtuu niitä, joita koronavuosi on kolhinut kovasti kivijalkamyymälöiden hiljentyessä ja juhlien peruuntuessa, mutta myös niitä joiden liikevaihto on tuntuvassa kasvussa. “Tänä vuonna kotimaisen arvostus on ollut selkeästi nousussa, mutta se ei yksin riitä. Tarvitaan myös ihan aitoja tekoja. Nyt suomalaisen yrityksen tuotteen valinta on tärkeämpää kuin koskaan” Rauhansuu jatkaa. Osa tuotteista on valmistettu kokonaan Suomessa, mutta valtaosalla valmistus on EU-alueella. Eetti ry:n vastuullisuusvertailussa korkeimmat pisteet keränneen miestenvaatemerkki Frennin toimitusjohtaja Jarkko Kallio kertoo, että esimerkiksi ulkomaisesta valmistuksesta huolimatta noin 80% rahasta jää Suomeen, kun kuluttaja valitsee suomalaisen merkin tuotteen. “Meillä jokaisella on vastuu omista valinnoistamme. Me Frennissä etsimme parhaat mahdolliset materiaalit kuhunkin tuotteeseen ja kerromme siitä avoimesti nettisivuillamme. Näin meidän asiakkaat voivat tehdä omat valintansa tietoon perustuen”, jatkaa Jarkko Kallio.

Muodin mustat lampaat, Black Friday, Halo from the north

Muodin mustat lampaat, Black Friday,

Lue lisää: muodinmustatlampaat.fi >>>

Itse kutakin piristävät muotihankinnat marraskuisen pimeyden keskellä, joten on hienoa että suomalaisen muodin parissa on monta mainiota vaihtoehtoa!

Ajankohtaista tietoa Muodin mustien lampaiden kampanjasta löydät Facebook-sivulta.

3 kommenttia Jätä kommentti

Kommentit

Mukana kampanjassa nyt myös suomalainen Vestiarium, joka tarjoaa hiilineutraalia, hidasta muotia!

    Hienoa!

Linkki facesivulle vie Squarespaceen, ei faceen.

Vastaa käyttäjälle Noora Shingler Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Leave the field below empty!


Jos sinulla ei ole tunnusta, voit rekisteröidä sellaisen täällä.