Menu

Blogger got fed

Blogini ylälaidassa oleva musta straippi kertoo, että blogissa on toisinaan sisältöyhteistyökamppiksia. Suomen Blogimedian tavoitteena on mahdollistaa aktiivisille ja suosituille bloggaajille ammattitaitonsa mukaista tuloa työstään. Olisi hienoa, jos jokainen lukijani maksaisi kuluttamastaan sisällöstä vaikka euron kuussa. Tämä ei kuitenkaan (vielä) ole realismia ja siksi on keksittävä muita ansaintamalleja. Jostainhan sitä on bloggaajankin saatava leipää pöytään. Suomen Blogimedian malli on mielestäni tällä hetkellä itsenäisen bloggaajan paras vaihtoehto.

Ripsari tai shampoopullo ei ole mielestämme ammattitaitoisen kirjoittajan ansaitsema palkka postauksen tekemisestä. Silloin kun kerron blogauksen yhteydessä kyseessä olevan sisältöyhteistyön, olen siis saanut blogauksesta palkkaa.

kc-klausk

Puhuimme tänään SBM:n aamuisessa pressitilaisuudessa siitä, että teemme aivan uudenlaista markkinointia: vaikka firmat voivat ostaa näkyvyyttä blogeissamme, ei kirjoittajiemme mielipiteitä voi ostaa. Meiltä ei siis voi ostaa kehuvia juttuja/tuotearvioita, mutta meiltä voi ostaa blogauksen, jossa bloggaaja kirjoittaa ko tuotteesta/palvelusta aidon mielipiteensä. Aikuinen bloggaaja — suurin osa SBM:n bloggaajista on kolmenkympin tienoilla — myös osaa arvioida tuotteita ja palveluita ehkä objektiivisemmin ja moniuloitteisemmin kuin nuori ihminen, jolla ei ehkä ole vielä omasta kentästään niin paljon käytännön kokemusta kuin konkarikollegalla. Suomen Blogimedian kirjoittajalta saattaa tulla ostettuun postaukseen myös kritiikkiä, siihen kanssamme työskentelevien mainostajien on oltava valmiita.

Työskentelen Babler-nimisessä yrityksessä tuottajana ja tehtäväni on toimia Suomen Blogimedian bloggaajien kontaktihenkilönä ja lisäksi etsin koko ajan riveihimme lisää ammattilaisia. Olen ylpeä 16 hengen kirjoittajajoukostamme! Sen lisäksi ettei heidän mielipiteitään voi ostaa, ovat monet myös kieltäytyneet yhteistöistä. Mikäpä olisi tuhoisampaa omalle uskottavuudelle kuin päälleliimattu sisältöyhteistyöblogaus? Omaan nilkkaanhan se kalahtaa. Meitsi kieltäytyi muuten eilen autosta. Nyt liikutaan näillä tasoilla blogimarkkinoinnissa… Kaukana ovat ”pikkutyttöjen puuhastelut”.

Julkistimme tänään aamulla Suomen Blogimedian uudet kirjoittajat ja he ovat kuulkaa ihan mahtavia!

Emmi-Liian Torkkuja ja nokkosia on yksi omista lemppariblogeistani ja nyt tämä gluteenittoman ruoan taituri on osa Suomen Blogimediaa. Niin on myös IHANA Kasper Diem! Kasper Strömmanin Microsoft-saapas vilahti Nokia-kauppojen aikaan todennäköisesti monen teidänkin FB-feedissä.

kc-karin

Karin Londroosin Karkki näyttää nimensä mukaiselta!

SBM:n joukoissa on myös suomenruotsalaisessa blogiskenessä vaikuttava toimittaja Karin Lindroos, jonka Karkki-blogi kiinnostanee monia teistäkin (Karin on kirppishaukka!). Pinja Rougerin Pinjacolada on koukuttava designblogi ja Voicen musapäällikkö Jussi Mäntysaari kirjoittaa Also Sprach Jussi -blogissaan viisaita sanoja musiikista, kirjoista, juoksemisesta ja elämästä ylipäänsä.

Hieno porukka, loistavia sisältöjä.  Toivottavasti moni teistä lukijoistani löytää yläpuolen listasta uusia suosikkeja!