Menu

Carrotmob Berlin

Porkkanamafia iski tiistaina Tavastialle. En tiettykään päässyt paikalle, mutta toivottavasti moni teistä biletti Asan, Reginan ja Reinon tahtiin.


Paikallisessa Zitty-lehdessä kerrotaan Berliinin Carrotmob-liikkeestä, joka tekee ensimmäisen iskunsa 13 kesäkuuta, se on huomenna se! Pitänee mennä paikalle tsekkaamaan miljoonakaupungin porkkanameiningin taso. Vaikka Suomi on luomuasioissa jäljessä, johdetaan me Berliiniä mafiahommissa, hyvä!

Täällä päässä Carrotmobin puuhamiehenä toimii Eco Fashion Junkies-blogin Philipp Glöcker. Tsekatkaapa, on meinaan blogilla pari sponssia. Olen kateellinen!!! Blogi on kuitenkin tavallaan meikäläisen kanssa samalla asialla, ja Suomessa voi vaan uneksia päivästä, jona ekobrändeillä tai eettisillä toimijoilla olisi varaa ja ymmärrystä maksaa mainostilasta. Koska nähdään päivä, että joku ehdottaisi meikäläiselle rahadiiliä Suomessa? Sitä saan odottaa varmaan 20 vuotta. Huoh. Se on sääli, sillä se kertoo hyvin selvää viestiä siitä, etteivät eettisten ja ekologisten tuotteiden tuottajat osaa Suomessa hoitaa markkinointiaan.

Kemikaalicocktaililla on viikottain 6000-7000 lukijaa. Jos minä haluaisin ekobrändilleni näkyvyyttä, totta hemmetissä lähettäisin mailia ja infoa tuotteestani Kemikaalicocktailiin. Kaiken maailman muut brändit kyllä lähettelevät kutsuja ties mihin kissanristiäisiin ja tuotelanseerauksiin, mutta eivät eettiset ja luomubrändit – missä vika?! Ja ei, kyse ei nyt ole siitä, että haluaisin hulluna itse jotain hyötyä tästä (olen tehnyt tätä hommaa rahatta jo 1,5 vuotta) vaan olen avoimesti harmissani siitä, että hyvää tekevät ja tarkoittavat tahot luulevat, että mainostaminen ja itsensä tuputtaminen on jotenkin huono asia. EI OLE! Kukaan ei hae niitä ekotuotteita kaupan hyllyltä, ellei kuluttajille A) kerrota niistä ja B) mainosteta niitä C)vähän jopa – hui – kehuta niitä!

Rautalankaa siis: kerron Kemikaalicocktailissa erittäin mielelläni tuotteista ja palveluista, jos vaan tarjoudutte kertomaan niistä ensin minulle. Vaikka luulisi, niin en bongaa kaikkia mahdollisia tuotteita ja palveluita katukuvasta ja marketeista itse, vaikka kuljenkin yleensä eko-tutka päällä. Just to let you know.